variabele scroll snelheid?

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Nico Warnaar

variabele scroll snelheid?

Bericht door Nico Warnaar » do 10 jul 2025, 10:16

Ik schrijf in Wings-X een tekst met 12 korte regels. Ik plaats deze als object in de tijdlijn. Die tekst laat ik via <Inscreen – Positie> van onder naar boven rollen in 25 seconden tijd.
Ik krijg de indruk dat die beweging niet lineair verloopt, maar steeds sneller scrolt.
Kan dat kloppen? Is dit ergens in te stellen?

Remy Van Looveren

Re: variabele scroll snelheid?

Bericht door Remy Van Looveren » zo 13 jul 2025, 16:53

Nico,
Mogelijk is de oorzaak van jouw 'niet lineair' verloop te vinden in de knooppunten die je plaatst.
Als die knooppunten een smart move in zich hebben (te zien aan de ronding van het knooppunt én, natuurlijk, in de eigenschappen ervan) dan zou dit bij 't begin een lichtjes versnellende beweging en bij 't einde een lichtjes vertragende beweging tot gevolg kunnen hebben...
Als jouw knooppunten geen smart move in zich hebben (te zien aan de rechte -vierkante- vorm van het knooppunt én, natuurlijk, in de eigenschappen ervan) dan zou, in principe de beweging 'bruusk' moeten starten én stoppen. Maar tussenin zou de beweging lineair moeten verlopen.
Vriendelijke groeten,
Remy

Plaats reactie