Ik heb een vraagje: Als ik een MP4 in Wings heb ingevoegd, en in een leeg veld heb geschoven, maakt Wings daar een beeldbestand van en een apart audio bestand van en plaatst deze automatisch in een leeg beeldspoor en daar onder het bijbehorende audio gedeelte in een audio spoor. Deze zijn dan gekoppeld en als je dus 1 bestand verplaatst, gaat het bijbehorende betsand netjes mee. Tot zover gaat het prima! Ik kan nu de gekoppelde bestanden horizontaal verschuiven maar niet verticaal, dus naar andere, bovenliggende, sporen. Volgens mij heb ik alle opties geprobeerd, maar niets lukt.
Doe ik iets verkeerd, of vergeet ik iets?
Ik weet wel je kan zowel het beeldbestand als het audiobestand apart verplaatsen, maar dan zijn ze niet meer gekoppeld.
Weet iemand raad?
MP4 verticaal verplaatsen
- Cuno Wegman
- Contacteer:
Re: MP4 verticaal verplaatsen
Hallo Aart,
Objecten in de tijdlijn die in een groep zijn samengevoegd (en dat is het geval als je een videobestand sleept naar een leeg deel van de tijdlijn) kunnen alleen horizontaal verplaatst worden.
De enige manier om de video- en geluidsobjecten verticaal te verplaatsen:
- groepering opheffen, en
- afzonderlijke objecten verticaal verplaatsen.
Om te voorkomen dat de objecten zich tijdens het verticale verplaatsen ook een beetje horizontaal verplaatsen: houd tijdens het verplaatsen de V-toets ingedrukt.
Daarna kun je het beeld en geluid weer aan elkaar koppelen door er weer een groep van te maken.
Objecten in de tijdlijn die in een groep zijn samengevoegd (en dat is het geval als je een videobestand sleept naar een leeg deel van de tijdlijn) kunnen alleen horizontaal verplaatst worden.
De enige manier om de video- en geluidsobjecten verticaal te verplaatsen:
- groepering opheffen, en
- afzonderlijke objecten verticaal verplaatsen.
Om te voorkomen dat de objecten zich tijdens het verticale verplaatsen ook een beetje horizontaal verplaatsen: houd tijdens het verplaatsen de V-toets ingedrukt.
Daarna kun je het beeld en geluid weer aan elkaar koppelen door er weer een groep van te maken.
AVé,
Cuno
Cuno
-
Re: MP4 verticaal verplaatsen
Hallo Cuno,
Ik heb jouw oplossing uitgeprobeerd en wat denk? Perfect!!
Ik kan nu met jouw hier boven aangegeven methode de gegroepeerde bestanden verticaal verplaatsen!
Heel erg bedankt weer voor je snelle en deskundige reactie Cuno.
mvg
Aart
Ik heb jouw oplossing uitgeprobeerd en wat denk? Perfect!!
Ik kan nu met jouw hier boven aangegeven methode de gegroepeerde bestanden verticaal verplaatsen!
Heel erg bedankt weer voor je snelle en deskundige reactie Cuno.
mvg
Aart