Achtergrond

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Achtergrond

Bericht door piet bakker » ma 29 jul 2024, 15:24

Cuno,

Het is me al eens meer overkomen dat de achtergrond geen plaatje laat zien, maar zwart. Ik heb drie show starters waarvan twee met achtergrond.

Enig idee waar het probleem zit, zwaar til ik er niet aan, Showstarter functioneert uitstekend.

Groet

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 707
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Achtergrond

Bericht door Cuno Wegman » di 30 jul 2024, 07:48

Hallo Piet,

Vreemd, ShowStarter zou eigenlijk met elk bpm-plaatje en jpg-plaatje overweg moeten kunnen.

Wordt het plaatje wel getoond in het opties-scherm waarin je het plaatje selecteert?

Het bestand van (met name) een jpg-plaatje kan ook meer informatie bevatten dan het plaatje zelf. Misschien dat ShowStarter zich daarin verslikt. Of dat het plaatje wel de extensie jpg heeft, maar inwendig bijvoorbeeld png is.

Je mag mij zo'n plaatje dat zich niet wil laten vertonen gerust per mail toesturen, dan probeer ik te achterhalen wat de de oorzaak (en mogelijk een oplossing) is.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Achtergrond

Bericht door piet bakker » di 30 jul 2024, 17:19

Saluut,

In het optiescherm wordt het plaatje in volle glorie getoond.

Groet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 707
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Achtergrond

Bericht door Cuno Wegman » di 30 jul 2024, 19:49

Hallo Piet,

De combinatie van wel tonen in het opties-scherm, maar niet in het presentatiescherm ben ik nog niet eerder tegengekomen.
De door jou gemailde afbeelding doet het bij mij prima op twee computers met de twee laatste versies van ShowStarter (de actuele versie is 1.2.8).
Dus een structurele oplossing kan ik op dit moment niet bieden. Soms kan het helpen om de afbeelding een keer te converteren naar bmp en evt. weer terug. Dan verdwijnen meestal overbodige delen uit het bestand (EXIF en IPTC-informatie).
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Achtergrond

Bericht door piet bakker » wo 31 jul 2024, 14:58

Cuno,

1.2.8 op de pc, geen verandering, van station E, mechanisch, geen enkel plaatje zichtbaar, van C, M2SSD, allemaal. het is goed zo. Showstarter loopt geolied.

Dank Piet.

Plaats reactie