Beste mede forumgebruikers,
Ik heb een ,denk ik, photoshop vraag. Bij het maken van een vrijstaand beeld met transparantie blijf ik witte randjes aan de omtrek houden. Ik meen mij te herinneren dat het beeld het best uitgevoerd kan worden als PNG. Helaas helpt dat niet.
Wat doe ik nu verkeerd? Ik heb geen doezelaar gebruikt. Als ik in photoshop controleer of er witte randjes zijn door de achtergrond even te vullen met zwart zie ik niets. Als ik vervolgens na het zwart weer verwijderd te hebben mijn bestand in wings 6 Advanced laadt heb ik weer witte randjes.
Heb al de buitenrand enige pixels laten krimpen en daarna gegumd maar het mag allemaal niet helpen wat doe ik nu dan toch verkeerd?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Petra
Witte randjes PNG
- Cuno Wegman
- Contacteer:
Re: Witte randjes PNG
Hoi Petra,
Uit een grijs verleden, weet ik mij te herinneren dat het probleem van randjes rond transparantie vaker heeft gespeeld.
Er waren situaties met witte randjes en met zwarte randjes, met een koppeling aan het soort bestand.
Ik weet niet meer, welke kleur bij welk bestandstype, maar meestal was het probleem op te lossen door het bestandstype te wijzigen.
Het ging daarbij om: psd, png en tif.
Dus als je nu png gebruikt, probeer de twee andere eens.
Uit een grijs verleden, weet ik mij te herinneren dat het probleem van randjes rond transparantie vaker heeft gespeeld.
Er waren situaties met witte randjes en met zwarte randjes, met een koppeling aan het soort bestand.
Ik weet niet meer, welke kleur bij welk bestandstype, maar meestal was het probleem op te lossen door het bestandstype te wijzigen.
Het ging daarbij om: psd, png en tif.
Dus als je nu png gebruikt, probeer de twee andere eens.
AVé,
Cuno
Cuno
Re: Witte randjes PNG
Hoi Cuno,
Dank voor je antwoord PSD werkt ook niet maar TIFF gelukkig wel. Probleem opgelost.
Groet, Petra
Dank voor je antwoord PSD werkt ook niet maar TIFF gelukkig wel. Probleem opgelost.
Groet, Petra