MP4 maken (WING7 Pro)

Plaats reactie
Adri Snijders
Contacteer:

MP4 maken (WING7 Pro)

Bericht door Adri Snijders » do 31 okt 2024, 14:20

Goede Halloween toegewenst,

Een MP4 maken is geen enkel probleem. Geprobeerd met een aantal AV's, echter bij eentje lukt het vreemd genoeg niet, terwijl het bij desbetreffende AV wel volop gelukt is. Alles lijkt te 'lopen zoals het lopen moet' bij het eindresultaat komt er een mededeling:

"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning of is de vereiste codec niet op de computer geïnstalleerd'

Hallloween wil mij natuurlijk gek krijgen (daar is niet veel voor nodig), die ene niet en al die anderen wel. Er is vast wel een oplossing.

Dus het maken van MP4 lukt wel bij verschillende AV's, bij eentje niet. Bij deze weigerachtige heeft het wel gewerkt.

Adri

Adri Snijders
Contacteer:

Re: MP4 maken (WING7 Pro)

Bericht door Adri Snijders » za 02 nov 2024, 14:50

Vreemd is het wel, een MP4 maken van elke willekeurige AV lukt wel, maar een bepaalde AV die ik juist nu wil omzetten naar een MP4 lukt niet. Dus ik dacht...ik probeer het van een andere computer. Het zelfde resultaat en dezelfde foutmelding.

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: MP4 maken (WING7 Pro)

Bericht door Cuno Wegman » zo 03 nov 2024, 10:27

Hallo Adri,

De melding die bij jou optreed, kan alleen verschijnen als je bij het maken van de mp4 in de laatste stap (Volgende acties) hebt gekozen voor "Weergave starten".
Maar als Wings tot die stap is gekomen, is er door Wings wel een video gemaakt, maar kan jouw videoplayer die schijnbaar niet afspelen.
Is er sinds de laatste keer dat je een video van deze serie hebt gemaakt iets veranderd aan de serie? Ontbreken er bestanden in de mediapool die wel in de serie gebruikt worden?

Mijn eerste test zou zijn: kies voor "geen actie", maak de video opnieuw en kijk dan welk videobestand Wings heeft gemaakt. En probeer die dan weer te geven zoals je normaliter ook videobestanden bekijkt.
Mogelijke oorzaken voor niet-weergven zouden kunnen zijn:
- videobestand heeft geen, of vreemde, extensie
- er zitten vreemde tekens in de bestandsnaam
- het totaal van bestandsnaam plus het volledige pad is te lang

Als het gemaakte bestand ook op die manier niet weer te geven is, zou ik bij het maken van de video een paar instellingen veranderen, bijvoorbeeld een andere codec, bitrate of beeldfrequentie.

Als ook dat niet werkt, zou ik toch kijken naar de inhoud van de serie. En video's maken van delen van de serie. Met name het begin van de serie en het einde van de serie.
AVé,
Cuno

Plaats reactie