video maken

Plaats reactie
Jos Ketelaar

video maken

Bericht door Jos Ketelaar » wo 20 nov 2024, 10:53

Ik heb sinds enige tijd een nieuwe pc. met de oude ging video's maken van een productie goed maar met de nieuwe niet. als ik de video mpg4 afspeel dan komen er vreemde vertekeningen met namen in de stukken met weinig contrast. zowel bij de beelden als de video's die gebruikt zijn. als ik bij de opties kijk staat het gebruik van de grafische kaart op 70% en daar onder staat het getal 1000 wat dat betekent weet ik niet.
Heeft iemand de zelfde ervaring en een idee wat er aan de hand kan zijn. ik heb nu windows 11.
Ik zal heel blij zijn met een antwoord/oplossing want dan kan ik inzenden voor het festival in januari.

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: video maken

Bericht door Cuno Wegman » wo 20 nov 2024, 11:38

Hallo Jos,

Mijn eerste vermoedens zijn:
- andere (verkeerde) codec gebruikt
- te lage bitrate.

Controleer of de instellingen bij de video-export nog dezelfde zijn als bij de vorige computer.
Bij het installeren van Wings op de nieuwe computer, maakt Wings uiteraard gebruik van de originele standaardwaarden van Wings, niet van een vorige export op een andere computer.
AVé,
Cuno

Jos Ketelaar

Re: video maken

Bericht door Jos Ketelaar » wo 20 nov 2024, 21:17

Goeden avond Cuno. Het is gelukt. Er stond intel QuickSyne SW H.264 codec en ik heb hem gezet op NVIDA NVEnc H.264 codec en vervolgens gekozen voor H.264 1080P Full HD, als preset. vervolgens komt dat de extensie niet klopt maar dat corrigeert wings zelf. Of het juist is wat ik heb gedaan weet ik niet maar de video loopt nu wel naar wens.
Je zult het ongetwijfeld al een keer hebben uitgelegd maar is dan bij mij niet blijven hangen. Daarnaast het vertellen over de natuur aan de hand van foto's is meer mijn ding dan de techniek.
Nogmaals veel dank en tot zaterdag in Houten.
Groetjes Jos

Plaats reactie