Het leek zo makkelijk, looping en asynchroon
nav van de voordracht van Cuno tijdens de gebruikersdag ben ik enthousiast aan de
slag gegaan, maar in de exe werkt het niet.
ik heb twee video's geladen.
de eerste video is gemarkeerd met een positiemarker 1, dan een sprongmarker
naar pos marker 1. in de eerste video heb ik loop en a-syn button
aangevinkt.
vervolgens pos marker 2 geplaatst na de sprong marker, gevolgd door video
2.
in de tijdlijn remote 1 ingesteld, een trigger gedefinieerd zoals ook
beschreven staat in het vertaalde handboek van Henk.
in de tijdlijn werkt het perfect, kat in het bakje dacht ik, maar in de exe
wordt de funktietoets compleet genegeerd.
wat heb ik over het hoofd heb gezien?
looping en asynchroon
- Cuno Wegman
- Berichten: 730
- Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
- Contacteer:
Re: looping en asynchroon
Hallo Harry,
Leuk om te lezen dat mijn bespreking tijdens de bijeenkomst van de Stumpfl Gebruikersgroep jou inspiratie heeft gegeven.
De kern van het probleem is: a-synchroon en looping zijn ontworpen en bedoeld voor gebruik tijdens live-presentaties, direct vanuit de tijdlijn.
Als je van de presentatie een exe maakt, werken deze mogelijkheden niet.
Ook triggers en markeringen zijn maar beperkt toepasbaar in exe's:
- positiemakeringen (met remote-index 1-9): deze kunnen gebruikt worden om in een exe (met het toetsenbord) naar een locatie te springen;
- pauze-markeringen: doen wat de naam aangeeft;
- sprongmarkering: springt altijd terug naar het begin van de presentatie.
Leuk om te lezen dat mijn bespreking tijdens de bijeenkomst van de Stumpfl Gebruikersgroep jou inspiratie heeft gegeven.
De kern van het probleem is: a-synchroon en looping zijn ontworpen en bedoeld voor gebruik tijdens live-presentaties, direct vanuit de tijdlijn.
Als je van de presentatie een exe maakt, werken deze mogelijkheden niet.
Ook triggers en markeringen zijn maar beperkt toepasbaar in exe's:
- positiemakeringen (met remote-index 1-9): deze kunnen gebruikt worden om in een exe (met het toetsenbord) naar een locatie te springen;
- pauze-markeringen: doen wat de naam aangeeft;
- sprongmarkering: springt altijd terug naar het begin van de presentatie.
AVé,
Cuno
Cuno
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 12:14
Re: looping en asynchroon
Dag Cuno,
Jouw antwoord verklaart ook een probleem waar wij afgelopen week tegen aan liepen.
Een muziekfragment ingeladen, asynchroon en looping gemaakt met de bedoeling om bij een pauze de muziek door te laten spelen.
We komen erachter dat je bij instelling van asynchroon en loop de objecten in de tijdlijn (zowel beeld, video en audio) niet meer kunt verschuiven/verplaatsen (zowel H als V).
Conclusie: asynchroon en loop toepassen als de show gereed is. Klopt dat?
Groet, Ad en Anneke
Jouw antwoord verklaart ook een probleem waar wij afgelopen week tegen aan liepen.
Een muziekfragment ingeladen, asynchroon en looping gemaakt met de bedoeling om bij een pauze de muziek door te laten spelen.
We komen erachter dat je bij instelling van asynchroon en loop de objecten in de tijdlijn (zowel beeld, video en audio) niet meer kunt verschuiven/verplaatsen (zowel H als V).
Conclusie: asynchroon en loop toepassen als de show gereed is. Klopt dat?
Groet, Ad en Anneke
- Cuno Wegman
- Berichten: 730
- Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
- Contacteer:
Re: looping en asynchroon
Hallo Ad en Anneke,
Jullie probleem heeft niets te maken met a-synchroon en looping.
Als je de objecten in de tijdlijn niet meer kunt verplaatsen, dan zijn twee objecten met elkaar verweven geraakt. Of er is een object ontstaan met een tijdsduur 0. Deze fout kon tot en met WP4 vrij gemakkelijk ontstaan door het verplaatsen van objecten naar andere sporen. Met de komst van WP5 werd dit in de meeste situaties ondervangen/gecorrigeerd. Maar het kan nog steeds voorkomen.
Om het punt te vinden waar dit probleem zit:
- zet de locator aan het begin van de tijdlijn (0:00)
- selecteer in het menu Extra - Project controleren, of druk op toetscombinatie Ctrl+T
Als de locator blijft staan, is er geen fout gevonden in de tijdlijn.
Als er wel een fout gevonden is springt de locator naar het tijdstip waar de fout zit.
Meestal moet je dan wel maximaal inzoomen op dat punt om de werkelijke fout te vinden.
Jullie probleem heeft niets te maken met a-synchroon en looping.
Als je de objecten in de tijdlijn niet meer kunt verplaatsen, dan zijn twee objecten met elkaar verweven geraakt. Of er is een object ontstaan met een tijdsduur 0. Deze fout kon tot en met WP4 vrij gemakkelijk ontstaan door het verplaatsen van objecten naar andere sporen. Met de komst van WP5 werd dit in de meeste situaties ondervangen/gecorrigeerd. Maar het kan nog steeds voorkomen.
Om het punt te vinden waar dit probleem zit:
- zet de locator aan het begin van de tijdlijn (0:00)
- selecteer in het menu Extra - Project controleren, of druk op toetscombinatie Ctrl+T
Als de locator blijft staan, is er geen fout gevonden in de tijdlijn.
Als er wel een fout gevonden is springt de locator naar het tijdstip waar de fout zit.
Meestal moet je dan wel maximaal inzoomen op dat punt om de werkelijke fout te vinden.
AVé,
Cuno
Cuno