project exporteren

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Nico Warnaar

project exporteren

Bericht door Nico Warnaar » vr 15 nov 2024, 20:37

Ik heb in Wings-X (de Mac-OS versie met de nieuwste update) een AV gemaakt. Drie seconden na het laatste beeld plaats ik een stopmarker. Even verderop (rechts in de tijdlijn) stonden nog enkele niet-gebruikte objecten (foto’s) geparkeerd.
Als ik nu het geheel exporteer voor een MP4 file, pakt Wings ten onrechte ook die overgebleven objecten mee. Dus behalve mijn serie staat er op die MP4 video een lange zwartpauze plus die overtollige beelden.
Waarom wordt die stopmarker genegeerd?
Opmerking: in het Exportveld ‘Bereik’ zie ik enkel de keuze “tot einde tijdlijn”.

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: project exporteren

Bericht door Cuno Wegman » vr 15 nov 2024, 21:35

Hallo Nico,

Nagenoeg alle markers in Wings X hebben alleen betekenis tijdens weergave vanuit de tijdlijn. En worden genegeerd bij het exporteren als video.

Om slechts een beperkt deel van de tijdlijn te exporteren staan twee speciale markers ter beschikking:
Export vanaf hier
Export tot hier

Hiervan kun je een willekeurig aantal exemplaren in de tijdlijn zetten, en afzonderlijke namen geven.
Daarmee kun je, naast 'vanaf het begin van de tijdlijn' en 'tot het einde van de tijdlijn' elk gewenst deel selecteren tijdens het exporteren.
AVé,
Cuno

Plaats reactie