Voorbeeldsituatie: je hebt een geluidsbestand met 10 seconden een tikkende klok. Maar je wilt de klok een hele minuut lang laten horen.
In Wings 7 moest je dan het geluidsbestand 6 keer achter elkaar in de tijdlijn zetten, en goed laten aansluiten. Niet onmogelijk, maar omslachtig. Stel je voor dat je maar één secondentik had... 60 keer herhalen
Dat is wel deels te vereenvoudigen door eerst 10 tikken achter elkaar te zetten,
het resultat te exporteren, en dan dat blok van 10 seconden 6 keer te gebruiken.
Met Wings X is het nog eenvoudiger: je kunt het geluidsbestand zo vaak herhalen als je wilt:
met ingedrukte Ctrl-toets kun je door slepen met muis de rechter zijkant zo ver verslepen als je wilt, voorbij het einde van het geluidsbestand zelf.
Wings X blijft gewoon doorgaan met het achterelkaarplakken van het geluidsbestand. Naadloos.
De rode lijn in de afbeelding is de locator, de stippellijnen zijn de grenzen tussen de aanelkaargeplakte geluidsfragmenten.
Dit kun je dus ook prima gebruiken als je een loopbaar geluidsfragment hebt. Dit soort geluidsfragmenten is vaak te vinden op cd's met achtergrondmuziek/achtergrondgeluiden voor filmmontage. BIjvoorbeeld de sfeermuziek/sfeerklanken van Tom Habes.
Feitje 21: Geluid herhalen (1)
- Cuno Wegman
- Berichten: 730
- Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
- Contacteer:
Feitje 21: Geluid herhalen (1)
AVé,
Cuno
Cuno