Wings X geageert traag

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Monique Achterberg

Wings X geageert traag

Bericht door Monique Achterberg » di 01 apr 2025, 10:29

Hoi, het programma wings x loopt en reageert traag. Zelfs een programma zonder foto's reageert traag. Volgens Chris die ook best wel goed met computers over weg kan licht het aan het aan de instellingen van het programma Wings X. Is er iemand die een keer in mijn laptop wil kijken of alles goed is ingesteld met de juiste drivers enz

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Wings X geageert traag

Bericht door Cuno Wegman » di 01 apr 2025, 22:58

Hallo Monique,

Als je tussen het vorige 'goede' gebruik van Wings X en de problemen van dit moment geen update van Wings X hebt uitgevoerd, durf ik vrij stellig te zeggen: Wings X is niet de oorzaak.

Na de ervaringen van afgelopen zaterdag in Houten heb ik wel (met vrij hoge mate van zekerheid) een andere oorzaak: Adobe Creative Cloud, in combinatie met een wifi-netwerk.
Op mijn laptop traden de haperingen in WIngs X afgelopen zaterdag (tijdens het eerste presentatieblok) op na een update/installatie van Adobe Photoshop (en daarmee van hun 'bewakingssoftware' Creative Cloud. Uitschakelen van de wifi-verbinding waren de problemen weg (de overige blokken).
Sinds zaterdagavond staat de Adobe-suite niet meer op mijn laptop en heeft Wings X geen problemen meer gehad.

Hopelijk helpt dit jou ook verder.
Met groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Monique Achterberg

Re: Wings X geageert traag

Bericht door Monique Achterberg » wo 02 apr 2025, 10:57

Weer bedankt Cuno voor je reactie, ik zal Chris vragen je antwoord te lezen en kijken of we het probleem op kunnen lossen.

Plaats reactie