Als ik een dynamische beeldbeweging in Wings X wil programmeren, volg ik de instructies van Remy.
Alleen, wanneer ik de 2 keyframes heb geplaatst, zie ik geen grijs (knoop-)punt in het midden dat na een rechtsklik van de muis rood dient te worden om de beweging dynamisch te kunnen maken.
Met andere woorden: ik kan alleen een lineaire beweging programmeren.
Als ik rechtsklik zie ik steevast het submenu met keuzemogelijkheden als kopieren, verwijderen, e.d.
Dit verschijnsel doet zich voor op zowel mijn laptop als op mijn desktop.
Voor de oplossing van dit probleem heb ik al gezocht op zowel het duitstalig forum van Stumpfl als in het werkboek van HornColor.
Mijn vraag is nu: Wat zie ik over het hoofd? of is een herinstallatie van Wings X geboden?
Wie weet raad? Alvast bedankt.
Jacques sarneel
Dynamische beeldbeweging
- Cuno Wegman
- Contacteer:
Re: Dynamische beeldbeweging
Remy heeft heel veel instrucities geschreven, en Nederlandse (Vlaamse) versies gemaakt van de meeste instructievideo's van Stumpfl. Dus mijn vraag is, naar welke instructies je hier precies verwijst.
Het lijkt erop dat twee verlopen door elkaar gehaald worden:
- tussen knooppunten in de (helderheids)curve van de objecten (curvepunten) is een rode punt aanwezig (zolang de muis zich boven het object in de lijdlijn bevindt), waarmee de curve kan worden aangepast (slepen of rechter muisklik)
- tussen keyframes in een stuurspoor bevinden zich geen extra punten. Het verloop van de beweging kan worden aangepast door een keyframe aan te klikken en dan het tabblad Eigenschappen te openen in het linker paneel.
Je kunt ook dubbelklikken op het keyframe, dan wordt het Eigenschappen-paneel direct geopend.
Daar kun je het verloop van de beeldbeweging aanpassen (recht of smartmove).
AVé,
Cuno
Cuno