Storingen op werkblad bij werken in de tijdlijn

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Jan Camps

Storingen op werkblad bij werken in de tijdlijn

Bericht door Jan Camps » ma 11 nov 2024, 17:14

Na het bijwerken naar versie 2.9.0 krijg ik zodra ik de tijdlijn laat lopen, allerlei storende lijntjes en patronen te zien op mijn beeldscherm. Deze gaan niet alleen uit van objecten of (marker)lijnen in de serie, maar ook van alle tekst en knoppen in de werkbalken. bij het verversen van (een deel van) de inhoud van wat er op het scherm staat, wordt het beeld weer normaal om vervolgens bij een nieuwe actie opnieuw verstoord te raken. Met deels verversen bedoel ik bijvoorbeeld omschakelen naar een ander tabblad; bij lopende tijdlijn het bereiken van het einde van het scherm en weer vanaf links te beginnen; klikken in de knoppenbalk.
Het treedt niet alleen op bij de serie waaraan ik nu bezig ben maar ook bij voorgaande series.
Ik werk normaal met twee beeldschermen, maar als ik alles naar scherm 1 zet en scherm 2 geheel afkoppel, blijkt het probleem bestaan.
Een plaatje toevoegen van mijn beeldscherm zou het duidelijker kunnen maken, maar daarvoor zie ik geen optie in dit forum.
Hopelijk kan iemand mij advies geven voor het zoeken naar een oplossing.
Groeten,
Jan

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Storingen op werkblad bij werken in de tijdlijn

Bericht door Cuno Wegman » vr 15 nov 2024, 21:49

Hallo Jan,

Als dit probleem , of vergelijkbaar, ook bij andere programma's op zou treden, zou ik denken aan een defect in de grafische kaart of in de driver daarvan.

Als het echt alleen optreedt bij versie 2.9.0 van Wings X (en niet bij oudere versies, ook als je die nu opnieuw zou installeren), lijkt er toch een oorzaak bij de nieuwe versie te liggen.

Dan is meer informatie over de samenstelling van de comuter (processor, grafische kaart, windows-versie e.d.) nodig om het probleem nader te onderzoeken.
AVé,
Cuno

Jan Camps

Re: Storingen op werkblad bij werken in de tijdlijn

Bericht door Jan Camps » zo 17 nov 2024, 09:31

Het lijkt er sterk op dat het probleem veroorzaakt wordt door de grafische kaart; Nvidia RTX 4060. Althans dat is de diagnose van de leverancier. De laptop is voor reparatie opgestuurd.
Dat ik het probleem alleen zag in Wings X komt doordat ik bij beeldscherminstellingen bewust de Nvidia kaart aan Wings X had gekoppeld voor beeldscherm 2. De andere software maakt gebruik van de standaard ingebouwde Intel Iris-kaart.

Plaats reactie