Video's in Wings X versie 2.9.0 crashen

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Dick Fonteijn

Video's in Wings X versie 2.9.0 crashen

Bericht door Dick Fonteijn » za 09 nov 2024, 12:27

Hallo Wings X gebruikers,
Ik heb Wings X versie 2.9.0 geupdated en geinstalleerd.
Echter nu crashen de video's zodra de tijdlijn in een bestaande show wordt gestart.
Ook bij een nieuw project, bij het invoegen van een video, crasht Wings X meteen.
In versie 2.7.0 was dit probleem er nog niet.
Mijn probleem is ook als vraag gesteld in het Wings X forum, maar nog geen antwoord bekend.
Was is er aan de hand. Heb ik ergens instellingen niet goed staan?
Het betreft MOV of MP4 video bestanden. Deze bestanden converteren in een bestaand project
lukt ook niet. Wings X crasht meteen.
Groet, Dick Fonteijn

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Video's in Wings X versie 2.9.0 crashen

Bericht door Cuno Wegman » za 09 nov 2024, 22:59

Hallo Dick,

Ik heb in het Duitse Wings X-forum nog geen meldingen gezien over crashes specifiek door het gebruik van video's in versie 2.9. Wel een melding van Heinz-Jürgen over crashes bij het openen van enkele van zijn projecten. Maar het zou hetzelfde probleem kunnen zijn.

Als je een videobestand dat bij jou reproduceerbaar voor de crash zorgt naar mij wilt toezenden (een uploadlink stuur ik je als persoonlijk bericht), dan wil ik uiteraard kijken of het probleem zich ook bij mij voordoet. Dan is de kans dat het aan Wings X ligt aanzienlijk groter dan dat het exemplarisch is voor jouw installatie van Wings X.
Zo niet, dan moet de oorzaak elders gevonden worden.

Met groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn

Bericht door Dick Fonteijn » za 09 nov 2024, 23:21

Hallo Cuno,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een upload naar je toegestuurd.
Al mijn video's kan ik niet toevoegen in Wings X.
En in bestaande projecten niet afspelen in Wings X.
Alles crasht dan meteen.

Groet, Dick Fonteijn

Cuno Wegman
Contacteer:

Bericht door Cuno Wegman » zo 10 nov 2024, 10:53

Hallo Dick,

Heel vreemd: jouw video kan ik bij mij prima in Wing X versie 2.9.0 invoegen en gebruiken. Ik heb er een tekstje overheen gezet en daarmee geëxporteerd als mp4. Die heb ik in de Stack gezet, zodat je die kunt downloaden.

Mijn eerste vermoeden is nu dat er bij de installatie van versie 2.9 iets is misgegaan. BIj de codecs of bij de Microsoft VC-runtime (toen ik versie 2.9 installeerde verscheen een melding dat deze bijgewerkt moesten worden. Bijwerken gebeurde bij mij automatisch).
Op één computer werkte die installatie niet (direct), daar was een herstart en herinstallatie nodig.

Mogelijk helpt dat ook bij jou.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn

Bericht door Dick Fonteijn » zo 10 nov 2024, 11:28

Hallo Cuno,

Jouw toegestuurde MP4 crasht ook.

Ik heb ook voordat de installatie van Wings X versie 2.9.0 VC-runtime eerst moeten bijwerken.
Ik heb ja aangegeven en verder ging het automatisch.
Zou het nu verstandig zijn om deze vc-runtime te verwijderen. En krijg ik dan weer een nieuwe melding?
Ik heb vandaag ook al een keer versie 2.9.0 verwijderd van C: en opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. Of moet ik een keer een vinkje zetten bij "Lokale licentie" verwijderen en alles opnieuw installeren?

Groet, Dick

Plaats reactie